fredag 21 november 2014

Kärlek!

Jag sprang omkring ikväll och letade efter mediciner, salvor och pyjamas till Sam medan maken försökte trösta honom. I farten skickade jag in Liam på dass för att borsta sina tänder. Då ropar James att han också skulle borsta tänderna och jag hörde hur de båda började leka med vattnet i handfatet. Någonstans i Sams skrik röt jag till "NI SKA BORSTA TÄNDERNA INTE LEKA!". Medan vi två vuxna brottades med bebisen för att få i honom mediciner och smörjas med salva (man kan ju tro att ongen har åtta armar och är stark som en oxe) hör jag från toaletten "och nu James ska du bita ihop". Så jag blir nyfiken på vad de andra busarna nu hittat på så jag smyger och tittar försiktigt runt toadörren, och där står Liam och borstar tänderna på lillebrorsan som snällt står på toastolen och gör precis som Liam säger. Jag skyndar och hämtar kameran så även maken kan få ta del av vad de gör (eftersom han fick fortsätta att brottas med oxen själv). Det är sådana här stunder som får mammahjärtat att smälta. Mina fina troll! 


1 kommentar:

  1. Vi har en tjänst som alla föräldrar är värdsa.

    Blöjor ,välling mm,med hemleverans direkt till dörren över hela Sverige.

    www.blojbudet.se

    SvaraRadera